Soglasje k skupni nabavni ceni delovnih zvezkov in drugih učnih gradiv

Na junijski seji sveta staršev je potekalo glasovanje, ki vsako leto med starši in učitelji sproži nekaj slabe volje. Zakaj?



Svet staršev je dolžan podati soglasje k skupni nabavni ceni delovnih zvezkov in drugih učnih gradiv.

V praksi to poteka tako, da vodstvo šole s strokovnimi aktivi učiteljev pripravi seznam delovnih zvezkov in drugih učnih gradiv za vsak razred posebej. K seznamu pridobi cene teh gradiv iz strani založnikov. Seznam je tekom meseca maja posredovan članom Sveta staršev, ki nato na junijski seji glasujejo, ali potrjujejo skupno nabavno ceno.

V letu 2017 je Zveza aktivov svetov staršev Slovenije (ZASSS) izvajala obsežnejšo zbiranje podatkov o cenah po različnih šolah in v svojem poročilu ugotovila, da obstajajo precejšnje razlike med slovenskimi šolami.

Na OŠBP je tako na zadnji seji v šolskem letu 2016/17 Svet staršev sprejel sklep, da se seznam delovnih zvezkov s strani strokovnih aktivov pregleda že tekom šolskega leta in Svetu staršev posreduje vsaj mesec dni pred sejo, na kateri morajo člani odločati o soglasju. Sklep je bil sprejet na osnovi ugotovitve, da je ta praksa bila do takrat drugačna, saj so člani Sveta staršev seznam prejeli praktično 1 dan pred sejo in se o njem niso mogli posvetovati s starši svojih razredov ali med seboj.

V šolskem letu 2017/18 je vodstvo seznam dejansko posredovalo v mesecu maju, 3 tedne pred sejo, kar je zadoščalo za pregled in pridobivanje mnenj staršev ter izvedbo glasovanja na seji.

Izkušnje

Pridobivanje soglasja povzroča nejevoljo na strani staršev in učiteljev iz različnih razlogov, saj posega v tanko mejo med strokovnimi odločitvami učiteljev in finančno ali vsebinsko sprejemljivostjo teh odločitev za starše.

Razprave se tako pogosto vrtijo v kontekstu sprejemljivosti posameznih gradiv, kjer na eni strani seveda uporabo strokovno zagovarjajo učitelji, a na drugi strani oporekajo nekateri predstavniki staršev.

Predstavniki staršev pogosto predvsem težave vidijo v tem, da gradiva niso ustrezna za vse učence ali celo ostajajo delno neizpolnjena do konca šolskega leta. Hkrati je zaznati vedno inovativne pristope založnikov, ki nekatera gradiva preoblikujejo na način, da ne obremenjujejo šolskega sklada (niso učbeniki, ampak učbeniki z elementi delovnega zvezka).